Instapcompetitie Niveau 8/9

8 9 competitieBen jij 17 jaar of ouder en net begonnen met tennis of speel je regelmatig met en tegen je vrienden, maar heb je nog nooit competitie gespeeld? Of heb je de laatste jaren lessen gevolgd waardoor je het redelijk onder de knie hebt en wordt het wel eens tijd voor het spelen van competitie? Formeer dan een team en doe in 2017 mee aan de nieuwe instapcompetitie Niveau 8 en 9

Spelen op je eigen niveau

Resultaten zijn in deze competitie minder belangrijk, je resultaten tellen niet mee voor je speelsterkte. Je speelt voornamelijk voor de gezelligheid en op je eigen niveau. Deze competitie wordt aangeboden in twee klassen: de eerste klasse voor tennissers die al een balletje kunnen slaan en de tweede klasse voor de beginners. Heb je nog nooit een speelsterkte toegewezen gekregen? Heb je sinds je jeugd niet meer gespeeld? Of weet je niet wat je speelsterkte is? Vraag dat dan even aan je tennisleraar of aan een lid van de technische commissie op de club.

Donderdagavond óf zondagmiddag in april en mei

Er zijn zeven speeldagen in april en mei. Elk team kiest vooraf – in overleg met de club uiteraard - op welke dag zij hun wedstrijden willen spelen. Dat kan op donderdagavond óf op zondagmiddag. Je speelt dan het hele seizoen op die dag/avond.

Speeldagen

Op de donderdagen wordt er gespeeld op 6, 13 en 20 april, 4, 11 en 18 mei en 1 juni 2017. Voor de zondag gelden de volgende data: 9, 17 (maandag, tweede paasdag) en 30 april, 7, 14, 21 en 28 mei 2017.

Minimaal 3 spelers in een team

Om mee te kunnen doen, zijn er teams nodig met minimaal drie spelers. Dat kunnen mannen zijn, dat kunnen vrouwen zijn, het kan ook een gemengd team zijn. Het leukste is als je een team maakt van vier personen. We raden aan 1-2 invallers achter de hand te houden, voor als iemand een keer verhinderd is.

Twee dubbels, compact spelen

Elke competitiedag bestaat uit twee partijen. Dat zijn altijd dubbels. Dat kan dus een herendubbel zijn, een damesdubbel of een gemengd dubbel. Afhankelijk van de samenstelling van je team. Voor deze competitie geldt ‘Compact Spelen’, dat betekent dat de partijen gemiddeld ongeveer 1.15 uur duren. Hoe lang het daarna nog gezellig is in het clubhuis, dat is uiteraard aan jullie!

Meedoen?

Vul het aanmeldformulier in.